Kräftskiva

I måndags kom Nelly till mig efter fotbollsträningen kl 20. 

I tisdags åkte jag med Nelly till sjukhuset där hon hade tid för tandröntgen hos käkkirurgen kl 9. Efteråt skjutsade jag henne till skolan. Jag körde hem bilen och cyklade till jobbet. När jag kom hem så var Hanna med kompisar ute och Nelly var med kompisar på dollarstore. Jag lagade middag. Efter maten cyklade Nelly till innebandyträning i Johannesbäck. Hanna och maxima kom hem senare och åt mat innan maxima åkte hem. Jag gick till ica och handlade lite. Nelly kom hem efter kl 21. 

I onsdags när jag cyklade hem från jobbet så hann jag komma nästan halvvägs innan himlen öppnade sig och det började spöregna. Nelly var samtidigt på fotbollsträning 16.30-18. Hanna kom hem strax efter mig. Hon hoppade över sin träning då hon skadat knät när hon ramlade med cykel i måndags. 

I torsdags efter jobbet var Hanna och svea ute och Nelly i Gränby med kompisar. Efter middagen skjutsade vi Nelly och Esther till innebandy i Lindbacken 18.30. Sedan åkte jag och Hanna på ärenden till Gränby, dollarstore, rusta och citygross. Därefter åkte vi tillbaka till Lindbacken. Hanna hann titta en stund på sin fotbollsträning ute medan vi väntade på att Nellys träning skulle bli klar. Vi var hemma 20.30. 

I fredags jobbade jag hemifrån. Kl 10.30 hämtade jag Hanna i skolan. Vi åkte till Hörcentralen i ultuna. Där gjorde de leravtryck av hennes hörselgångar inför hörapparat. Efteråt skjutsade jag henne till skolan och fortsatte jobba hemma. Hanna åkte till dollarstore med svea och Isabell. Nelly var på fotbollsträning, dock endast på teoripass då hon stukat foten dagen innan. Vid 18.30 kom Susanne, Åsa och Linda hit och åt kräftor med oss. Barnen åt räkor och vitlöksbröd. Linda och Susanne åkte hem vid kl 22 och Åsa vid kl 23. 

I lördags kl 10 gick jag till IP för att betala arvode till domare. Gick hem och åt frukost. Kl 12 gick jag och Hanna till IP då hon ville se matchen som hon missade pga knäskadan. Jag betalade arvode till den domaren också och gick sedan hem igen. Även Nelly hoppade över match pga fotskadan. Efter lunch skjutsade jag Nelly till Astrid i Fålhagen och Hanna till Polly i Lindbacken. Jag lagade tacos till middag och hämtade Nelly kl 18. Efter att hon ätit skjutsade jag henne till Astrid igen. När jag kom hem gick jag till ica och handlade frukost. När jag kom hem igen var Hanna, Svea, polly och Bodil hemma. De skulle sova hos oss. Jag hämtade Nelly 22.45. 

Idag vaknade jag kl 9. Jag plockade fram frukost som tjejerna åt. Jag körde igång både tvätt- och diskmaskin. Vid 12 åkte polly och Bodil hem. Svea åt lunch hos oss. Sedan cyklade Hanna och Svea till Ångelsta för att gå på Isabells och elsas kalas. Jag och Nelly åkte till Gränby en sväng. När vi kom hem bytte vi sängkläder och fortsatte tvättandet.  Hanna kom hem kl 18. Efter middagen åkte jag och Nelly till Dennis och lämnade fotbollsväskorna. 

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer
Nina

Gott och mysigt med kräftskiva🥳🙂 Måste bli trångt med många kompisar som sover över😅

Svar: De sov i vardagsrummet 😊 både i soffan och på luftmadrasser 👍
grodanogrisen.blogg.se

2021-09-05 @ 10:02:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0