Tjuren, Loco och garderob

I måndags efter jobbet mötte jag upp Susanne, Marcus och Tobbe på Bishop för musikquiz. Vi cyklade hem vid kl 21.

I tisdags jobbade jag bara. 

I onsdags efter jobbet gick jag och min kollega Johanna till restaurang Tjuren för att äta middag med 10 av våra förra kollegor. Jag åt fjällröding med olika tillbehör och till efterrätt  pecannötspaj. Jag cyklade hem vid 20.30. 

I torsdags var Nelly hemma när jag kom hem, Hanna var hos Svea. Jag och Nelly åkte till Ikea för att köpa garderobsstommar och -dörrar. Vi fick hjälp av Susanne att bära in dem i lägenheten. Hanna kom hem till middagen. Efter maten skjutsade jag barnen till innebandy- och fotbollsträning i Lindbacken. Jag väntade i bilen medan de tränade. 

I fredags efter jobbet mötte jag upp Helena på Loco. Vi åt flatbread med ädelost/päron, crispy tacos med räkor, halloumi fries och anka hoisin. Sedan gick vi på bio och såg The secrets we keep. Varannan rad var obokningsbar och det var tomma platser mellan varje sällskap. Vi cyklade hem vid kl 22. 

Igår åkte jag på ärenden till stadium och Ikea. Sedan hem för att äta frukost. Därefter skruvade jag ihop garderoben som ska stå i hallen, tog tre timmar. Cyklade till Natsu sushi och köpte lite mat. Fortsatte sedan skruva lådor och skohylla till garderoben samt satte upp hyllplan och klädstång, tog tre timmar till. Skjutdörrarna får vänta ett tag till. 

Idag packade jag upp de sista kartongerna och fyllde nya garderoben med kläder och skor. Jag åkte till återvinningen med kartongskräp. Jag åkte till Ikea och köpte ett till hyllplan. Mötte där upp förra kollegan birgitta för att lämna tillbaka flyttkartonger jag lånat. Jag åkte sedan vidare på ärenden till rusta och Decathlon. Jag storhandlade på ica innan jag åkte hem. Har tvättat kläder innan jag slappade i soffan. 

(null)


(null)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0