Corona och sommartid

I måndags var ingen hemma när jag kom hem. Båda barnen hade cyklat till IP för fotbollsträning 16.30. Jag fixade middag. Hanna kom hem 17.45 och Nelly kl 18. 

I tisdags skulle jag ha haft kundmöte i Köping, men det blev inställt. Hanna hade följt med Ewilyn hem så jag cyklade förbi där efter jobbet och vi tog sällskap hem. 

I onsdags jobbade jag bara. Skulle ha varit på kundmöte i Stockholm, men det blev inställt pga Corona. 

I torsdags följde Hanna med Isabell hem från skolan. Efter middagen åkte jag och Nelly till city gross och handlade inför kalas. På vägen hem hämtade vi upp Hanna i skölsta. 

I fredags cyklade barnen till ica efter skolan. Hanna åkte sedan till en lekpark med några kompisar. Nelly var hemma när jag kom hem och Hanna kom hem strax efter mig. 

Igår ringde klockan 8.30. Hanna åt frukost och satte på sig fotbollskläder. Hon promenerade sedan till IP för samling 9.30. Jag cyklade dit till matchstart 10.15. De vann matchen. Malva följde med oss hem. Efter lunch kom även Svea. De lekte ganska länge utomhus. Vid kl 15 började Nellys minikalas. Hon skulle egentligen haft laserkalas nästa helg, men vi ställde in det pga Corona. Denna dag hade hon bjudit Esther, Stella och Ebba. De fikade, hade frågesport och slog pinata.  De var även ute en stund. På kvällen åt vi alla kycklingburgare till middag och kalasgodis. Sedan gick de ut och lekte igen. Esther, Stella och Ebba blev hämtade 19.30. Malva och Svea sov kvar. 

I morse vaknade jag kl 9, fast egentligen skulle den varit 8.  Efter frukosten skjutsade vi hem Svea och Malva. Jag och Hanna åkte till Intersport och stadium för att köpa fotbollsskor till henne. Efter lunch hjälpte vi Nelly att fixa till hennes andra minikalas. Kl 14 kom Mira, Isabell, Fanny och Jonna. De höll till i samlingslokalen. De fikade och hade frågesport. Jag skjutsade Hanna till crossfit kl 16. Åkte hem och påbörjade middag och tittade till kalaset. Jag hämtade Hanna 16.45 och vi körde hem fotbollsväskan till Dennis. När vi kom hem var kalaset slut. Så vi städade iordning. Därefter bytte vi sängkläder. Efter middagen gick barnen ut och lekte med Maja och Thea en stund. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0