Våfflor

I måndags kväll efter jobbet åkte jag och hämtade Hanna som varit hemma med feber. 

I tisdags var jag hemma med Hanna, hon var dock feberfri. Kl 15 gick jag till skolan för att vara med på Nellys utvecklingssamtal. Fröya följde sedan med oss hem. Vi åt våfflor en dag försent. Efter middagen cyklade de till gymnastiken. Jag promenerade dit till kl 20 och hämtade Nelly och cykeln. 

I onsdags följde Esther och Ebba med Nelly hem, de gick tillsammans till fotbollsträningen 16.30. Hanna följde med Svea hem. När jag kom hem vid kl 17 så gick jag till Svea och lämnade över fotbollskläder, Hanna fick åka till och från träningen på Bolandskolan med dem. Jag åkte till fotbollen och hämtade Nelly 17.30. Hon ville då följa med Ebba till Fyrishov för simträning inför skolbadet, så vi åkte hem och packade badväska. Hon blev upphämtad av Ebbas pappa och de åt middag på vägen till badhuset. Jag åkte till Lager 157 och hämtade paket. Hanna kom hem 19.30 och Nelly 20.30. 

I torsdags efter jobbet hämtade jag Hanna på fritids. Nelly kom hem från fritidsklubben 17.30. Efter middagen skjutsade jag Nelly till innebandyn. Hon fick senare skjuts hem av Dennis. 

I fredags när jag kom hem från jobbet hade barnen dammsugit och handlat fredagsmys på ica. 

Igår åkte vi till Gränby för att gå på nya biografen och se Dumbo. Den gick i salongen med specialeffekter. Stolen skakade och gungade, det blåste ibland i håret, det kom ibland värme från stolen och till och med några vattendroppar så att vi blev lite blöta. Sedan åt vi lunch på Burger king. Därefter shoppade vi på HM, Stadium och Tgr. Åkte även till dollar store och rusta. 

Idag hade Nelly samling 12.30 på Ifu. Det blev förlust i matchen. Esther följde med Nelly hem. Jag och Hanna cyklade till Helena, Stella och Nova för lek och fika. Vi cyklade hem kl 17, Esther blev hämtad kl 18. Efter middagen åkte vi till Dennis och lämnade fotbollsväskor och gympapåse. 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0