Gott nytt år


I måndags var det juldagen. Nelly, Hanna, nikki och Hollie kom till Krylbo på förmiddagen. Vi åt julmat och öppnade sedan paket. Barnen fick spel, vattenpärlor, lego, bratz, filtar, kuddar, pyssel, presentkort mm. 

I tisdags lekte vi med nikki och Hollie på förmiddagen. Efter lunch skjutsade jag tjejerna till Hedemora. Sedan åkte jag till Uppsala. Kl 17 tog jag buss in till stan och mötte upp Åsa och Maria på Pong där vi åt asiatisk buffé. Var hemma vid 20.30. 

I onsdags efter jobbet åkte jag till Lekia och lämnade tillbaka fingerlings. Sedan handlade jag på ica i Årsta. 

I torsdags jobbade jag, barnen kom på kvällen. 

I fredags lekte barnen med lego på förmiddagen. Vi åkte buss in till stan och åt kinamat. När vi kom hem så rensade vi i barnens rum. Vi hann gå igenom nästan alla lådor, hyllor och skåp på fem timmar. Vi kastade 5 kassar med skräp, trasiga leksaker och gammalt pyssel. Vi kastade 2 kassar med kartonger som barnen byggt saker av. Vi har även 3 kassar med saker som ska skänkas bort. 

Igår var Nelly hos innebandykompisen Alicia några gator härifrån. Hanna gick hem till Svea 11.30. Jag hann åka och handla en sväng. Lite senare kom Nelly och Alicia hit och lekte istället. Alicia åkte hem kl 17. Hanna och Svea kom hit kl 18. Svea blev hämtad vid kl 20. 

Idag spelade vi tv-spel och byggde pussel på förmiddagen. Vi åkte till Gränby och åt på Burger king. Sedan skulle barnen handla för sina presentkort så de provade kläder på Hm, Cubus, Lindex och Intersport. Hanna köpte en klänning och Nelly köpte tre plagg på rea. På kvällen åt vi tryffelsalami, parmaskinka, mozzarella och tomat till förrätt. Till varmrätt blev det kycklingpinnar och crushed potato. Till efterrätt åt vi kladdkaka, glass och passionsfrukt. Vi spelade Bingolotto kl 20-22.30. Sedan kollade barnen på en film till 23.45. Därefter klädde vi på oss ytterkläder och stod på altanen en stund i snöblandat duggregn medan fyrverkerier smällde överallt. Kl 00.10 var det dags att lägga sig. 



(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0