Bollmaja

I måndags efter jobbet så hämtade jag upp Hanna hos Dennis. Vi åkte hem, hon bytte om och åt middag. Sedan åkte vi till Årsta IP där hon tränade 17.45-19, återigen i regn. Nelly och Dennis var på innebandyavslutning i klubbhuset på Årsta IP så jag väntade därinne tills träningen var slut, barnen åkte med mig hem. 

I tisdags hämtade jag barnen. Efter middagen skjutsade vi Nelly till dansen. Jag och Hanna åkte runt och lämnade ut kalasinbjudningar till kompisar i Lindbacken, skölsta, Salabacke och Årsta innan vi hämtade Nelly igen. 

I onsdags jobbade jag, handlade på ica på vägen hem. 

I torsdags jobbade jag bara. 

I fredags hämtade jag Nelly på fritids, Hanna följde med Isabell hem. Jag och Nelly cyklade till ica och handlade. Vi åt middag och kollade på film, vi hämtade Hanna i skölsta kl 20. På vägen hem fick Hanna kliva av vid skolan och cykla hem så inte hennes cykel skulle stå kvar där över natten. 

Igår kl 10 åkte vi och tankade och sedan vidare till Gränby. Där hade polisen flera nykterhetskontroller på parkeringen, jag blåste grönt. Vi handlade present på leksaksaffären och godis. Efter lunch cyklade jag med Hanna till Svea som hade kalas. Sedan cyklade jag med Nelly till Årsta IP där hon skulle vara bollmaja på en dammatch. Jag tittade på första halvlek och åkte sedan för att hämta Hanna. Men hon ville stanna kvar med två kompisar en stund till. Så jag cyklade tillbaka och såg slutet av matchen. Fröya följde med Nelly hem och lekte. Hanna lekte ute med sina kompisar. 

Idag gick Nelly hem till maja och lekte, både före och efter lunch. Hanna var hemma med mig och städade, vi spelade även spel. Sedan var hon ute en stund med Nelly, Maja och thea. Efter middagen skjutsade jag dem till Dennis. 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0