UNT-cup och skolavslutning

I måndags ringde klockan 7.30. Hannas fotbollslag hade samling 8.50 i Storvreta (jag hade tagit kompledigt). Hanna spelade tre matcher med vinst (den första i regn) och Nelly spelade två matcher med förlust. Däremellan fanns (dyra) aktiviteter av olika slagpå området, t ex studsmattor, hinderbana och hamsterhjul i vatten. Hanna följde med Svea hem vid kl 13 och vi hämtade henne 17.45 efter Nellys matcher. 


I tisdags (nationaldagen) ställdes klockan på 6.45 då Nellys fotbollslag hade samling kl 8 i Storvreta. De spelade tre matcher med vinst. Vi köpte sockervadd och slush. Efter medaljutdelning kl 14.30 åkte vi hem. 

I onsdags lämnade jag barnen, jobbade och hämtade barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen, jobbade till 13.30 och hämtade Nelly. Vi gick bort till gräset bakom förskoleklassernas baracker och tittade på när Hannas klass sjöng sommarvisor och hade sommarfest. Vi åt medhavd fika på picnicfilt. Vi cyklade hem och åt middag innan vi cyklade till Nellys träning kl 18. 

I fredags lämnade jag barnen 8.20 och åkte hem för att äta frukost. Kl 10 var jag i skolan igen för att se Nellys klass ha uppträdande på skolavslutningen i matsalen. Sedan cyklade jag till jobbet. På kvällen stannade jag vid Ica och handlade. 

Igår sov jag till kl 10 (äntligen). Efter frukost åkte jag 3,5 mil till Thuns. Jag köpte ett par inneskor till jobbet och ett par sportiga ballerina med memoryskum. Jag provade kläder, men hittade inga. Köpte 4 nattlinnen till barnen. Var hemma kl 15. Två timmar senare sprang jag intervaller på löparbandet i en halvtimme. 

Idag gick jag upp 8.30 och städade, plockade, dammade och dammsög i två timmar. Kl 11 hämtade Åsa mig och jag följde med henne på lägenhetsvisningar i Uppsala och Knivsta. Var hemma kl 16. Sprang intervaller på löparbandet i en halvtimme. Tog tag i tvätt och disk innan jag hamnade i soffan. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0