Glitter

I måndags lämnade jag barnen kl 7.30. Hanna följde med Svea hem efter skolan. Jag hämtade Nelly 16.30 och var på hennes träning på Ifu kl 17-18. Vi gick och hämtade Hanna när vi kom hem. 

I tisdags följde Hanna med Svea hem och Nelly följde med Fröya. När jag kom hem vid kl 17 så gjorde jag en lussekattsdeg, som vi inte hann i söndags när Nelly blev inkallad till fotbollscup. Medan degen jäste så kom Hanna och Svea hit och åt middag. De hjälpte sedan till att forma lussekatterna. Medan de jäste igen så hämtade jag Nelly i skölsta. Kl 19.20 var lussekatterna klara och strax därefter kom Sveas pappa och hämtade henne. 

I onsdags hämtade jag Hanna tidigare då hon inte mådde bra. Nelly följde också med hem. Vid kl 16 kom Emma och hämtade barnen då det egentligen var Dennis som skulle hämtat, men han jobbade i skutskär. Jag tog bussen till kunskapsskolan för att gå på informationsträff. Nelly står i kö där för att eventuellt byta skola om något år. Jag var hemma kl 20.

I torsdags var jag och alla kollegor på kurs inne i stan. Kl 17 mötte jag upp Jenny W och vi gick till Texas Longhorn. Jag åt hamburgare med Sötpotatispommes. Var hemma kl 20. 

I fredags jobbade jag lite längre. När jag kom hem åkte jag till Gränby för att köpa lite glittrande smycken. 

Igår sov jag till 9.30. På förmiddagen städade jag i tre timmar; plock och dammsugning. Jag åkte till Lekia för att köpa glitterspray och boa. På eftermiddagen tränade jag en halvtimme på löparbandet. Sedan fixade jag iordning mig. Jag och Susanne fick skjuts till hennes kollega som hade glitter- och glamourfest. Senare tog vi buss in till stan och var på Pera och lyssnade på karaoke. Vi fick skjuts hem av hennes kompis vid kl 1.30. 

Idag sov jag till kl 10. Jag har slappat i soffan med Netflix, förutom när jag tvättade, diskade, tränade 30 min på löparbandet, tonade håret och handlade på ica. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0