Kalas, kalas, kalas

I måndags hämtade jag barnen kl 17. In på Ica för att köpa mellis och sedan promenad till Nellys fotbollsträning som börjar 17.30. 

I tisdags lämnade jag Nelly kl 8.15. Jag och Hanna gick hem och åt frukost. Kl 9.30 skulle Hanna vara på skolan för välkomstmöte med kommande läraren och klasskompisar inför förskoleklass. Jag väntade utanför till kl 11. Då lämnade jag Hanna på förskolan och åkte till jobbet. Hämtade barnen igen kl 17-17.30. 

I onsdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet var det AW med jobbet. Vi promenerade in till stan för att gå på upplansmuseet. Efter en timme gick vi tillbaka till jobbet och grillade korv. Var lite småmulet och kyligt. Hemma vid 20.30. 

I torsdags jobbade jag till kl 18. Åkte förbi Gränby för att köpa lite presenter. 

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet. Vi handlade på Ica. 

Igår vaknade Hanna kl 7. Kl 12 skjutsade vi Nelly till Jälla utanför uppsala för att gå på kalas hos klasskompis Elin.  Jag och Hanna åkte till Gränby och gick i leksaksaffärer för att Hanna skulle spendera sina födelsedagspengar. Till slut valde hon ett par rullskridskor, så jag köpte till skydd också. Vi åt glass och hämtade sedan Nelly. Därefter åkte vi till lekia så att Nelly också kunde handla för sina födelsedagspengar. Hon valde en anteckningsbok med kodlås. Vi handlade på city gross. 

Idag vaknade barnen tidigt, men de stängde in sig på sitt rum och tittade på dator. Efter lunch åkte vi till Slavsta på Stellas kalas. Jag och Hanna lämnade kalaset lite tidigare då Hanna skulle på fotbollsträning. När jag släppt av henne vid planen så åkte jag och hämtade Nelly. Hon skulle till vår samlingslokal för att gå på Ronjas kalas. Jag lämnade henne där och åkte till Hannas träning igen. När vi kom hem åkte Hanna rullskridskor. Kl 18.30 hämtade vi hem Nelly. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0