Barcelona dag 1

I tisdags stod väckarklockan på 3.20 och 25 minuter senare åkte jag hemifrån. Jag parkerade på måby långtidsparkering och mötte upp Marie på Arlanda. Vårt plan lyfte kl 6.05. Vi mellanlandade i München och väntade 45 minuter på nästa plan (vilket var samma plan och gate som vi åkt innan). Kl 11 landade vi i Barcelona. Vi tog tunnelbana till hotellet vilket tog ca 1 timme. När vi checkat in så gick vi till en supermarket och köpte vatten och chips. Därefter åt vi lunch på en restaurang i närheten. Jag åt bläckfisk, pommes och drack sangria. På hotellet tog jag sedan ett dopp i poolen på taket åtta våningar upp. Vi vilade en stund och bytte om. Sedan åkte vi tunnelbana in till city, fem stationer bort. Vi gick på deras "paradgata" La Ramblas från torget ner till hamnen. Vi promenerade längs hamnen och kom till strandkaverteren Barceloneta. Där åt vi middag. Jag åt paella seafood, men den var väl inte så jättegod, går säkert att hitta bättre någon annanstans. Drack dock god cava sangria. Vi tog tunnelbana och var på hotellet 23.30.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0