Lekparker

I måndags var förskolan stängd så jag var föräldraledig med Hanna. Vi lämnade Nelly i skolan 8.20. Sedan åkte vi till Ikea och åt brunchbuffe. Hanna ville leka i lekrummet så jag gick en runda i varuhuset och köpte krukor och galgar. När vi hämtat Nelly 13.30 så cyklade vi till Cirkuslekparken. Efter en liten stund ville de cykla vidare till Regnbågsparken i Gränby där det var roligare att leka. Vi hade med oss kakor och saft. När vi kom hem hade vi cyklat ca 6,5 km. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem vid 17. Då var det föräldrafika på förskolan med nattispersonalen så vi stannade en halvtimme där och fikade. 

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem vid 17. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade till 17. 

I fredags jobbade jag 7.30-17, handlade på vägen hem och slappade sen i soffan.   

Igår sov jag till 9.30. Jag ägnade dagen åt städning, tvätta kläder och kolla tv-serier på Netflix. Vid 17.30 tog jag buss in till stan och mötte upp Åsa. Vi åt middagsbuffe på Thai Village och tog sedan en cider på O'learys. Jag var hemma vid kl 23. 

Idag vaknade jag kl 9 och tog det lugnt på förmiddagen med Netflix. På eftermiddagen tog jag buss till Gränby och strosade i affärer. Köpte armband till mig själv och regnvantar till Hanna. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0