Löpning och innebandyavslutning

I måndags lämnade jag Nelly kl 8.15. Förskolan var stängd för planeringsdag så jag var föräldraledig med Hanna på förmiddagen. Sedan åkte vi till Dennis och lämnade henne för att därefter jobba på eftermiddagen. På kvällen gick jag och Susanne på promenad i 5 km.

I tisdags jobbade jag och mötte sedan upp Åsa. Vi tog buss till salabacke och åt på restaurangen Ragusa. Jag åt grekisk mixtallrik och därefter friterad camembert med hjortronsylt.

I onsdags jobbade jag. På kvällen skulle jag för första gången testa gymmet som tillhör min bostadsrättsförening. Det finns både styrketräningsrum och konditionsmaskiner. Min plan var att springa intervaller på löparbandet, 1 min gång och 2 min jogging osv. Jag höll på att dö efter 15 min... Herregud vilken dålig kondition. Jag gick några minuter längre och körde sedan intervall i tio minuter till.

I torsdags jobbade jag på förmiddagen och var föräldraledig på eftermiddagen. Jag hämtade Nelly i skolan och vi gick till förskolan för att titta på Hannas luciatåg. Därefter fikade vi innan vi cyklade hem.

Nelly var på hörselprov och öronundersökning i torsdags med Dennis. Hörseln såg bra ut denna gång.

I fredags lämnade jag barnen kl 7. När vi skulle cykla iväg så var det punktering på Hannas cykel så hon fick sitta på pakethållaren istället. Jag jobbade och hämtade sedan barnen. Vi cyklade hem och hämtade våra resväskor. Vi tog buss till stationen och tåg till Krylbo där mamma hämtade upp oss.

Igår morse började Hanna blöda näsblod kl 6.45. Vi la oss sedan en stund till och gick upp kl 9. Marcus med familj kom på frukost. De andra åkte på tomtemarknad medan jag och Mats lagade lunch. 16.40 åkte vi tåg tillbaka till Uppsala.

Imorse vaknade barnen 7.45 och jag gick upp 8.30. Vi cyklade till Årstaskolan för Nellys innebandyträning. Sedan hem för att äta lunch. Vid 14.30 tog vi buss till Latitud för att äta middag (hamburgertallrik) med Nellys innebandylag. Därifrån var det inte så långt till Fyrishov där vi skulle titta på innebandymatch mellan Sirius och Växjö i herrarnas högsta serie. Vi tittade på två perioder innan vi tog bussen hem igen. Var hemma strax efter 19 och det var då dags för sängen direkt för barnen.