Jobbhelg/nöjeshelg

I fredags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-14. Jag cyklade hem och läste ut min bok och vilade en stund innan jag fixade till mig. Cyklade in till stan då Åsa slutade kl 20. Vi åt nachotallrik på tacobar och gick till Flustret där det var 80-talsfest. Kl 24 cyklade jag hem igen då det var jobb dagen efter som gällde. 

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 10-17.30. När Åsa slutade kl 18 så gick vi till grekiska restaurangen Akropolis. Där ville vi testa deras trerätterserbjudande för 285 kr. Till förrätt åt jag Meze (halloumi, tzatziki, dolmades, bönor, rödbetor). Till varmrätt valde jag Pikilia (souvlaki, bifteki, oxfilé, klyftpotatis, tomatsås, bearnaise, tzatziki) och efterrätt blev baklava. Proppmätt blev jag och jag cyklade hem kl 23. 



Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 9.45-16.30. Sedan gick jag till tåget och mötte Marie från Stockholm. Vi promenerade till italienska Trattoria Commedia. Där åt jag min favoritpasta med parmaskinka och Karl-Johan svamp. Till efterrätt blev det Tartufo Nero; chokladglass med kärna av zabiglione. Efter mat och prat så gick vi till tåget och jag cyklade hem vid halv åtta. 


Har haft en lätt förkylning sedan i fredags, är täppt och småsnuvig. Men trots det har det blivit både jobb och nöje i helgen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0