Öroninflammation och Gävle

I måndags var jag hemma med Hanna som haft feber dagen innan, Nelly var på förskolan. Hanna var denna dag feberfri. Vi tvättade kläder, handlade och lekte innan vi hämtade Nelly kl 15. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. På eftermiddagen hade Dennis hämtat barnen tidigare då Hanna fått feber igen... Så jag hämtade dem hos Dennis och vi cyklade hem. Jag gick och la mig tidigt då Hanna var ledsen till och från i sömnen. 

I onsdags lämnade vi Nelly på förskolan och tog bussen in till stan. Vi gick till Närakuten vid Samariterhemmet, då det runnit något ur Hannas öra under natten. Vi fick efter fem minuter komma in till en sköterska som tittade i öronen. Hon hade en tid åt oss hos läkaren, vi fick vänta 30 minuter i väntrummet. Läkaren konstaterade öroninflammation och skrev ut penicillin. Vad jag vet så är det första öroninflammationen för mina barn. Vi hämtade medicinen och gick till mitt jobb en sväng. När vi kom hem hade Hanna tappat bort klistermärkena hon fick hos doktorn... Jag messade två kollegor och de hittade dem på golvet i personalrummet. Då blev lilla tjejen glad! 

Jag lämnade Hanna till Dennis kl 14 och tog tåget till Gävle. Jag och Petra åt middag på Church Street Saloon. 

Loaded potato skin

Kycklingvingar

Drink 

Vi gick på bio och såg Dallas Buyers Club. En dramafilm om en homofobisk narkoman som får diagnosen AIDS och börjar smuggla läkemedel som inte är godkända i USA. Jag var hemma igen kvart i ett på natten. 

I torsdags kom Dennis förbi med Hanna kl 7.15. Jag skulle egentligen ha varit ledig och barnfri, men Dennis skulle vara instruktör på kurs. Hon var nu feberfri och piggare. Vi tog bussen till Gränby för att hämta ut ett paket. Sedan tog vi bussen till Boländerna för att handla på City Gross. Hemma pusslade vi tills vi hämtade Nelly kl 15. Dennis kom och hämtade barnen kl 18. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0