Regn, sol och bad

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-16. Därefter hämtade jag barnen. 

Igår började vi med städning av lägenheten. Sedan skulle vi cykla till Årsta för att handla. Det började bli svart på himlen, men jag tänkte att vi kanske hinner dit innan regnet. Men vi hann inte långt förrän det började ösregna ordentligt. Så vi vände hem och fick vrida ur alla kläder. Barnen lekte med granntjejen och även Emilia kom hit och lekte. På eftermiddagen kunde vi göra ärendet till Ica i Årsta istället. 

Idag skulle vi ta bussen till Lyssnaängsbadet. Men vi fick skjuts av Emilia och mamma Helena istället. Vi badade, solade, åt matsäck och glass i fyra timmar. Nelly följde sedan med dem hem till dem. Jag och Hanna fixade med de blöta badkläderna hemma innan vi också cyklade hem till Helena och Emilia. Barnen lekte och badade ännu mer innan vi cyklade hem vid halv sex. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0