Bowling och pulka

I måndags lämnade jag barnen på förskolan 8.30. Sedan tog jag bussen till Fyrishov för att gå på anställningsintervju på deras ekonomiavdelning. Sedan hämtade jag barnen och vi återvände till Fyrishov för att bowla en timme. Vi fikade där innan vi tog buss hem. När vi klev av bussen lyckades jag få in ståbrädan under vagnen så att den krossades under vagnens tyngd och är nu helt förstörd. Jag brukar inte ha vagnen med mig, men hade det denna gång då vi åkte direkt från förskolan. Hur vi ska ta oss till förskolan kl 6.45 på morgonen blir nu svårare. Vid den tiden är Nelly för trött för att orka gå 1,2 km, men hon brukar lyckas sitta i varukorgen under vagnen. Tills jag köpt en ny bräda för 600-700 kr. En buggy board maxi behöver vi om någon har en på lager. 

I tisdags lämnade jag barnen på förskolan och jobbade 12-20.15. 

I onsdags jobbade jag 8-16. På kvällen ringde Fyrishov och meddelade att jag inte gått vidare. De tyckte det hade varit en bra intervju, men det som skiljde var att de andra hade mer erfarenhet. Så frågan är var man ska få den där erfarenheten?

I torsdags hade jag äntligen sovmorgon igen, senast var för fyra veckor sedan. Med sovmorgon menar jag att få sova längre än till kl 9. Jag hade tvättstugan på förmiddagen och hämtade barnen på eftermiddagen. Jag tog med pulka och stjärtlappar dit och vi promenerade till tåglekparken. Det var dock väldigt tungt att dra båda barnen på pulkan. Jag ångrade att jag lämnade kvar vagnen på förskolan. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0