Bröllop

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 12-20.15. 

Igår skulle jag ha jobbat, men tog en semesterdag då jag skulle till Rosersbergs slott på bröllop mellan Louise och Andreas. Louise har jag lärt känna i föräldragrupp och på öppna förskolan. 

Jag cyklade till stationen och det började regna efter halva vägen. Jag hade paraply, men det var lite svårt att skydda både mig och presenten. Jag tog tåget till Upplands Väsby. Där måste man byta tåg för att åka en station norrut igen och kliva av i Rosersberg. Därifrån är det 3 km till slottet. Med mörka moln på himlen och klackar under fötterna så försökte jag få tag på taxi. I Rosersberg finns inga taxibilar, men taxi Stockholm har bilar i Märsta och Arlanda, så det kom en bil efter ca 20 min som varit i närheten. Jag kom till slottet ca 40 min innan vigseln började i slottskapellet. Sedan minglade vi ute på stora balkongen, och inget regn kom medan vi var utomhus :). Vi fick svenska kräftor, krabbkaka och vitt vin till förrätt. Varmrätten bestod av hjort, jordärtskocka och kantareller och dryck rött vin. Till dessert fick vi violpannacotta, hallonsorbet, färska hallon och dessertvin. Lite senare serverades tårta och kaffe. Jag kände inte någon alls förutom bruden. Jag kunde tyvärr inte vara med på möhippan, men kände igen några tjejer från bilderna i vår möhippegrupp på Facebook. Så med de tjejerna, mina mycket roliga bordsgrannar och den trevliga släkten så blev det en rolig kväll efter ett fint bröllop. Vid kl 23 blev jag erbjuden skjuts av ett par som skulle till Uppsala. Så jag åkte hem och slapp då ringa taxi och passa tågtider och vänta på byte av tåg mitt i natten. 


Idag tog jag en promenad till stationen för att hämta min cykel. Jag cyklade till Årsta för att handla mat till ett tomt kylskåp. På kvällen kom barnen hem till mig. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0