Kalas

I lördags var vi lediga. Vi cyklade till Gränby 4h-gård. Det är ca 3 km dit och Nelly kämpade på med cyklingen trots att det blåste en del. Det var lite kallare än dagarna innan. Vi stod i kö till ponnyridningen men den var så lång så vi gav upp och fikade vår matsäck istället. Vi stannade till vid Gränby köpcentrum på vägen hem för att köpa mat och lördagsgodis. När vi kom hem bakade vi chokladbollar och kladdkakemuffins. På kvällen gjorde vi popcorn.

Igår cyklade vi hem till Dennis på förmiddagen. Medan barnen lekte så bakade jag äppelkaka och gjorde tårta. Efter lunch kom Hannas förskolekompisar på kalas. Det var Ines, Ebba,Stella och Nova med sina mammor. Hanna fick hårspännen, hårborste, målarbok, pennor, kritor och bok. Vi fikade och lekte både inne och ute. Vi avslutade med fiskdamm. När vi senare skulle cykla hem började det att spöregna så vi fick vänta en stund tills det slutade.

Idag lämnade jag barnen kl 9. Timmarna därefter ägnades åt skolarbete och tvättstuga. Jag hann med en timmes promenad innan jag hämtade barnen. Vi gjorde en cykelutflykt till tåglekparken. Hanna envisades med att cykla på sin egen cykel med stödhjul, så till slut gav jag efter. En lycklig tjej cyklade duktig hela vägen fram och tillbaka, men hon klagade lite på att hon fick ont i rumpan. Sedan lekte barnen på Dennis gård med åtta andra barn i olika åldrar. På vägen hem stannade vi vid bokbussen och lånade böcker och filmer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0