Rix Fm

Igår jobbade jag 8-16. Jag gick en sväng på stan nedan jag väntade på att Åsa skulle sluta. Då promenerade vi 2 km till Fyrishov där det var Rix Fm festival med uppträdande av flera olika artister. Vi kom dit kl 18, och då var det precis slut... Åsa hade varit där förra året och då slutade det kl 20. Så vi promenerade tillbaka till stan istället. Vi gick till Båthusets uteservering och drack en Breezer. Sedan gick vi till Riverside i huset bredvid och drack en cider. Därifrån kunde vi höra Miss Li som uppträdde på Flustret på andra sidan ån. Därefter gick vi till Skeppet och drack vin och lyssnade på hårdrock. Då Åsa gillar den musiken så gick vi även till hårdrocksklubben Bullit. Jag avslutade med en tunnbrödsrulle innan jag cyklade hem kl halv ett. Denna gång hade jag nyckel både till porten och lägenheten :).

Idag hade jag sovmorgon. Jag har betalat räkningar, lagat mat och diskat. Sedan cyklade jag till Ikea och köpte cocktailglas och saftglas. Jag skulle även köpa batterier, men dem har de tydligen slutat sälja! Nu säljer de endast uppladningsbara batterier, vilket i och för sig är bra för miljön. Jag handlade på Coop där jag hittade billiga sandaler till Nelly för nästa sommar. Jag cyklade hem med fyra stora kassar. På kvällen tog jag en promenad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0