Me&I

I torsdags var förskolan stängd för planering. Jag och barnen slappade på förmiddagen. Efter lunch tog vi bussen till stan. Vi matade ankorna vid svandammen och promenerade förbi slottet och avslutade på Pelle Svanslös hus med glass, lek och teater.

I fredags var också förskolan stängd. Vi cyklade hem till Dennis för att låna hans bil. Vi åkte hem för lunch, slängde in packning i bilen och åkte till Krylbo. Medan barnen stannade där hälsade jag på Nina och hennes lilla Elsie.

Igår hälsade vi på min mormor. Sedan åkte jag hem till Anna som hade Me&I-party. Väldigt mycket var lockande att köpa, men det blev bara två mössor; en rosa med krona till Nelly och en blå med cupcakes till Hanna. Där träffade jag även Emma, Jenny (med lilla Milo), Nina och Veronica och vi bjöds på fika. På kvällen åt vi kräftor, bruschetta och cheesecake med Marcus och Marie.

Igår var det ett reportage om min bostadsrättsförening och vår grillkväll i Uppsala Nya Tidning. Nelly var med på bild!

Idag åkte vi tillbaka till Uppsala efter lunch. Jag lämnade barnen och bilen hos Dennis. Jag och Helena cyklade in till stan för att hämta nummerlapp till våra barn som ska springa Sommarloppet.

Idag är sista semesterdagen, men då jag är ledig på mitt schema både måndag och tisdag så har jag ett par dagar till ledigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0