Kryssning

I måndags lämnade jag barnen på förskolan. För mig var det dags för uppföljning av arbetssökandet på arbetsförmedlingen. Jag sökte några jobb också, tyvärr har det inte funnits så många nya annonser under sommaren, men det kanske tar fart till hösten. Jag hann med att cykla till Årsta och handla, tvätta och ta en promenad på kvällen.

I tisdags åt jag lunch hemma och tog sedan bussen till stationen och tåget till Stockholm. Där mötte jag upp Marie och vi tog tunnelbana till Slussen. Vi promenerade till hamnen och klev på båten Birka Cruises. Den avgick kl 18 och vi hade bokat buffé till andra delen av första sittningen 18.30. Vi åt mycket gott och drack vin. Sedan kikade vi en sväng i taxfreen, drack en rabarberdrink i paradise lounge, drack en appletini i puben och dansade lite på nattklubben. Vi drog oss tillbaka till hytten vid halv 2.

Vi hade inte bokat någon frukost eller lunch. Vi vaknade kl 10 då frukosten stängde. Vi bokade istället lunchbuffé, sittningen kl 12 var fullbokad så det blev till kl 14 istället. Vi åt en lätt frukost bestående av muffins och smoothie. Vi shoppade i taxfreen; det blev en liter mojito, en liter strawberry daiquiri, ett billigt rödvin, tupla choklad samt barbiefilmer och lego friends till barnen. Vi var tillbaka i hamnen 15.45 och jag var hemma vid 18. Då kom barnen hem till mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0