Krylbo och grillkväll

I måndags tog jag en promenad när jag vaknat. Jag cyklade sedan till Årsta för att handla på ICA. Till lunch invigde jag min smörgåsgrill då jag grillade både hamburgare och laxburgare. Hade tvättstugan på eftermiddagen. På kvällen gjorde jag varma smörgåsar i grillen också. Dennis kom hit med barnen. De hade åkt båt och badat under dagen. Barnen byggde färdigt Olivias hus av lego.

I tisdags tog vi tåget till Krylbo. Vi umgicks med Magnus, Ulrika och Ludvig. Tillsammans med dem hälsade vi på min farfar och blev bjudna på fika. Barnen fick gurka från hans växthus och de plockade massor av vinbär från hans buskar.

I onsdags kom även Marcus till Krylbo. Vi åkte till Karlbergsparken för lek. Sedan åt vi buffelunch på Centrumrestaurangen i Krylbo. Vi tog tåget tillbaka till Uppsala.

På kvällen hade vår bostadsrättsförening jubileum och anordnade grillkväll med alla grannar. Det var tipspromenad och levande musik. Vi vann ett paraply och blev bjudna på korv med bröd, läsk och marshmallows. Barnen fick rita teckning och fick en godispåse. De plockade vinbär tillsammans med grannflickan i vår lekpark. Kl 21 var det slut och läggdags.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0