Karlskoga

I fredags hade jag fått låna bilen av Dennis. Jag och tjejerna packade in oss i bilen och åkte mot Karlskoga för att hälsa på min kusin Ulrica med man och fem barn. Vi stannade i Västerås och åt lunch på Pizza Hut och var sedan framme vid kl 15. Nelly och Tuva började genast leka. Barnen badade i deras pool flera gånger. Vi fick tacos till middag och chips och ostbågar till fredagsmys. Vi fick låna Tuvas rum där Nelly sov i säng och jag och Hanna på madrass.

Igår gick vi med barnen till Coop och köpte lördagsgodis. Sedan kom även min moster Siv, Tommy och kusin Carro. Efter lunch gick vi alla till stranden, ca 1,5 km från deras hus. Den var väldigt långgrund och till och med jag tyckte vattentemperaturen var ok. Till middag åt vi grillat kött och kyckling med massa tillbehör.

Idag har barnen badat flera gånger i poolen. Vi gick till Frasses gatukök och åt lunch. Sedan var det dags för hemfärd. Men först gjorde vi ett stopp vid stranden för ett dopp i sjön. Hanna somnade i bilen tills vi gjorde ett glasstopp före Västerås. Vi var hemma vid kl 18 och jag lämnade barnen och bilen hos Dennis. Sedan gick jag en promenad på 50 minuter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0