Gävle

I fredags cyklade vi hem till Dennis efter lunch. Vi åkte med honom till Gävle. Vi släppte av honom hos Perra och åkte vidare till Petra, Johan, William och Inez. Vi fikade, lekte, tittade på film och blev bjudna på tacogratäng. Vi fick sova i deras gästrum.

Igår åkte vi med Petra och Inez till Furuvik. Vi tittade på djur, red ponny, åt pastasallad, åkte karuseller, fiskade plastankor, spelade på chokladhjul, åt sockervadd och badade i pool. Hanna vann 2 kg Plopp på chokladhjul (Nelly vann samma tidigare i somras på Gröna Lund), så hon var lycklig. På eftermiddagen kom en störtskur. Vi hade paraply/regnkläder, men hann bli lite blöta innan vi fick på oss dem. Hanna var för liten för att åka karuseller ensam så jag fick köpa åkband och åka med henne (hon åkte gratis). Efter åtta timmar åkte vi tillbaka till Gävle och åt middag på McDonalds.

Idag har vi hälsat på Emma, Andreas, Linnea och Gustav i Gävle. Barnen lekte en stund. Efter lunch som intogs hos Petra så hämtade vi Dennis hos Perra, Teresa, Dexter och Kitty innan vi åkte tillbaka till Uppsala. Jag och barnen cyklade hem till mig i solsken. En timme senare kom skyfall och hagel.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0