Andra semesterveckan

I måndags tog jag och barnen bussen till stan. Helena och Emilia undrade om vi ville följa med på Pelle Svanslös vandring. Det är en guidad tur där det berättas om Pelle och hans vänner och de ställen där de höll till. Nelly skulle leka med Anna denna dag så hennes mamma släppte av henne på stan så hon fick följa med. Vandringen avslutades efter en timme vid Pelle Svanslös hus och eftersom jag har årskort där så gick vi in och lekte en stund och tittade på teater innan vi tog bussen hem. Tjejerna hann leka en stund hemma också innan Annas mamma hämtade henne.

I tisdags cyklade vi till en lekpark vid Årsta Centrum där vi lekte och fikade. Efter lunch kom Dennis och hämtade barnen. Han hade jobbat natt. Det regnade hela eftermiddagen så jag var bara inne och läste bok och tittade på tv.

I onsdags fick jag besök av Anna och hennes lilla Elise från Avesta. Vi åkte till Gränby köpcentrum för shopping hela dagen. Vi hann även med Biltema där jag köpte krocketspel.

I torsdags tog jag en promenad i 45 min på morgonen. Sedan cyklade jag till Media Markt och köpte en smörgåsgrill, Princess panini toaster heter den. Jag cyklade hem med den och cyklade sedan till Årsta Centrum med plast, glas och metall till återvinningsigloo. Jag handlade på Ica. När jag skulle cykla hem kom en störtskur, men jag väntade en liten stund så gav den med sig. Jag fortsatte läsa i boken En oväntad semester av Marian Keyes. Har läst den för länge sedan men var fortfarande en av de bästa böcker jag läst!

Dennis kom med barnen på kvällen. De fick ett paket av mig som jag köpt från Lekmer.se. Men de fick betala det själva, då de har samlat pengar från belöningsmärken (200 kr var). Paketet innehöll Lego Friends Olivias Hus. Jag hade köpt presentkort från Let's Deal på 500 kr och betalde för det 239 kr. Det var dessutom lite rea just nu på huset. Så istället för 799 kr betalde vi 437 kr. De började bygga första våningen innan det var läggdags.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0