Jobbsök

I lördags var jag ensam hemma och kunde sova ut. Sedan gällde jobbsök hela dagen. Eftersom mitt cv var klart så skulle det nu skickas ut. Jag sökte reda på mailadresser till 16 olika redovisningsbyråer och skickade ut ansökningar. När jag skickat hälften gick jag in och tittade på ett av de skickade mailen. Och all text som jag ställt upp på ett fint sätt hade istället komprimerats ihop till ett enda stycke! Jag fick panik och kontaktade Telia. Killen jag pratade med trodde att mottagaren hade fått mailet som det skulle se ut, men han skulle kolla upp det och testa själv. Jag upptäckte att det endast gäller mail där jag bifogat en fil. Jag provade skicka ett mail till mig själv och jag fick samma problem som mottagare! Jag kontaktade Telia igen och en annan kille provade skicka från min mail och tyckte det var märkligt. Han skulle felanmäla det till teknikerna. Jag kikade runt på mina mailinställningar och kryssade i en ruta om ett annat format. Och då fungerade det! Jag kontaktade Telia och berättade för en tjej att jag fixat det. Men felet har antagligen funnits på alla mina jobbansökningar de senaste fem åren...och jag fick skicka nya mail med en ursäkt om tidigare problem.

På kvällen kom resten av familjen hem från Hedemora.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0