Växling & bio

I söndags jobbade jag 10-17. Dennis och barnen spenderade större delen av dagen hemma, men hann även med en fika på IKEA. När jag slutade så mötte jag familjen utanför jobbet. Dennis åkte direkt till jobbet för nattpass och jag tog bussen hem med barnen.

I måndags sov Dennis några timmar på dagen och åkte sedan hem till sin kompis för att serva vår bil. Jag passade på att handla lite solkräm och mediciner till den stundande resan och satte in julens fotografier i album. Jag och barnen var ute i lekparken på eftermiddagen och Dennis åkte iväg till ytterligare ett nattpass.

Dennis sov kvar på jobbet igår morse då han skulle på utbildning vid larmcentralen på eftermiddagen. Igår jobbade jag 12-20.15. Jag lämnade barnen på förskolan och promenerade sedan in till stan. Innan jag började jobbet hann jag in på FOREX för att växla pengar. Förra gången jag växlade så betalade jag med kort och såg sedan på kontoutdraget att en uttagsavgift på 40 kr dragits! Tydligen så har min bank en avgift när man gör kontantuttag på bankkontor och växlingskontor. Efter ett argt mail till banken så ringde de upp mig och jag skulle få tillbaka pengarna då ingen på växlingskontoret hade informerat mig om detta. Denna gång tog jag ut pengar i bankomat innan jag gick in och växlade....

Idag tog Dennis sina föräldrars bil till Hedemora för att lämna tillbaka den. Han tog sedan tåget tillbaka till Uppsala. Jag och barnen var lediga så vi åkte till Elgiganten och shoppade. Det blev en ny hemtelefon med dubbla handenheter och en ny allt-i-ettskrivare. Vi åt lunch på MAX och på eftermiddagen fikade vi Brantingskonditoriet. Efter det mötte vi Dennis vid tåget. Han och barnen åkte hem medan jag gick på stan en stund innan jag mötte upp Petra. Jag hann med lite shopping på Gina Tricot där det inhandlades en klänning och en tunika till mig själv. Jag och Petra hade bokat biobiljetter till Mission Impossible, men med tio minuter kvar så ångrade vi oss och bytte till Hotel Marigold. Det är en feel-good film om ett gäng brittiska pensionärer som åker till Indien.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0