Sminkkväll

I tisdags fick Dennis sovmorgon. På eftermiddagen åkte hela familjen till Nickis Äventyrslek. Jag hade dock en riktigt förkylningsdag då hela kroppen var seg. Det började redan på måndagen och blev värre på tisdagen. Dennis åkte sedan till jobbet för nattpass, medan tjejerna lekte hemma med Edvin och Adrian.

I onsdags var barnen på förskolan medan jag ägnade dagen åt jobbsök. Jag till och med ringde till ett jobb för att visa extra intresse. Jag borde bli bättre på att göra det oftare och inte bara slänga iväg mailansökningar och bli en i mängden. Efter lunch kom en mäklare hit och värderade vår lägenhet. Vi har ju tittat runt på annat boende, men än så länge har vi inte hittat något. Vi trivs så bra i detta område och priserna blir lätt lite för höga med våra krav. Kanske blir så att vi blir kvar i lägenheten ett tag till. På eftermiddagen var vi bara hemma, barnen var ute och lekte i det underbara vårvädret. Detta var dagen då alla gårdens barn kom ut efter en lång vinter. Björn och hans Melvin kom in på middag hos oss och vi bjöd då på lasagnette.

I torsdags jobbade Dennis 7-15. Jag jobbade 10.30-18.30. När jag kom hem så hade Nelly feber. Tanken var att Dennis och barnen skulle åka till Hedemora denna helg, men planerna ändrades till hemmahelg istället.

Igår jobbade jag 12-20.15. Dennis skulle ha jobbat eftermiddag på larmcentralen men hade redan tidigare ställt in det passet då vår barnflicka inte kunde jobba.

På eftermiddagen hämtade Dennis hem vår bil från garaget, för nu har vi betalat skatten. Då tidigare ägaren redan har skulder hos kronofogden så räknar vi inte längre med att han ska betala den, så nu ger vi upp. Volvon är nu påställd igen.

Efter jobbet gick jag till en smink- och parfymbutik i vår galleria där vi tjejer på jobbet samlades för glamourkväll. Vi drack bubbel, åt snittar och blev sminkade. Vi fick halva priset på en läpprodukt, vilket passade perfekt då det var en läppglans jag faktiskt hade tänkt köpa. Den heter Buxom Lips och gör att läpparna förstoras lite. Färgen heter sugar och det är samma som jag haft de senaste två åren, men nu var det dags för en ny. När de övriga gick vidare till nattklubb så åkte jag hem till sängen.

Idag har jag jobbat 8-16. Dennis och barnen har varit på stan och köpt lördagsgodis och lekt på biblioteket. De hämtade mig efter jobbet och vi åkte till Gränby köpcentrum för lite shopping på leksaksaffär.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0