Skatteåterbäring & jämställdhetsbonus

Både jag och Dennis får tillbaka på skatten. Det är inte så konstigt när vi har betalat ca 42 000 kr i ränta på vårt bolån förra året och man får tillbaka ca 30% av dessa.

Dessutom kommer vi att få jämställdhetsbonus från försäkringskassan då vi båda varit föräldralediga med Hanna. Jag var ju hemma ganska länge med Hanna så efter att Dennis tagit ut sina 60 reserverade dagar så börjar bonusen att gälla. Han hade därefter taigt ut ytterligare 23 dagar vilket ger oss 2 300 kr extra för förra året som utbetalas med skatten. Från och med i år kommer bonusen varje månad som Dennis tar ut föräldrapenning (fram tills vi har tagit lika mycket). Nelly föddes innan det beslutet kom så för henne finns ingen bonus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0