BVC & vaccination

I måndags jobbade Dennis förmiddag på larmcentralen. Jag var ledig och passade på att sortera bland barnens leksaker och kläder. Rensade bort kläder som Hanna inte längre kan ha och flyttade Nellys urväxta kläder till lådor eller till Hannas garderob. Nelly hade tid på BVC för 4-årskontroll. Hon är nu 104 cm lång och väger 15,4 kg med kläder. Denna gång skulle även synen testas. Hon fick ha en lapp för ena ögat och sedan titta på tavlan med bokstäver med det andra ögat. Hon skulle peka på en liten bräda vilka bokstäver hon såg, men eftersom hon kan bokstäverna så kunde hon säga vilken det var. Hennes syn blev godkänd. Sedan åkte vi till vaccinationsbyrån för andra sprutan med Twinrix till Hanna. På kvällen gick jag och Nelly till bokbussen medan Dennis och Hanna lagade mat. Jag åkte och tränade på löparbandet när barnen gått och lagt sig.

I tisdags jobbade Dennis förmiddag på larmcentralen. Jag lämnade barnen på förskolan och ägnade tiden till jobbsök. Jag hann även med en promenad till Brantingskonditoriet för att äta lunch med Anneli. Det blev även en promenad hem, totalt 7 km. När jag hämtat barnen så var vi ute och lekte en stund.  

I onsdags jobbade Dennis förmiddag på larmcentralen. Jag jobbade 8-14. På kvällen åkte vi till restaurang Java och åt asiatisk buffé tillsammans med Olle, Camilla, Emilia och Julia. Efter det hann jag med ett löppass på gymmet, det behövdes efter en mumsig middag. 

Igår jobbade Dennis dagpass. Jag jobbade 8-16. På kvällen åkte jag tillbaka till jobbet då vi hade snatteriutbildning. 

Idag fick Dennis sova då han ska jobba nattpass. Jag och barnen åkte till Årstakyrkan för att sjunga, fika och leka med Anneli, Sebastian och William. När vi kom hem satte vi oss i bilen och åkte mot Krylbo. På kvällen tog jag tåget tillbaka till Uppsala medan barnen stannade hos sin mormor och morfar. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0