Grillning i Vedyxaskogen & sängbygge

I onsdags jobbade Dennis dagpass. Jag jobbade 10.30-19.30. Emma hämtade barnen på förskolan och stannade tills jag kom hem. Dennis var på kvällen med sina arbetskompisar på en pub för att äta middag. Men även för att fira att en av hans närmsta vänner har besegrat sin cancer. Det är två år sedan han fick diagnosen (då var han 26 år) och har sedan dess gått igenom många olika behandlingar med cellgifter och strålningar. Ingen av dem fungerade, så sista chansen var en ryggmärgstransplantation. Och nu är cancern borta!

I torsdags jobbade jag 12-20.15 så barnen började inte förrän kl 11. Dennis fick sovmorgon då han skulle jobba nattpass. Emma hämtade barnen från förskolan. 

I fredags var barnen på förskolan på förmiddagen medan jag var hos tandläkaren för årlig undersökning. Inga hål som ska lagas denna gång, men som vanligt en massa småhål. När jag hämtat barnen åkte vi in till stan och mötte Magnus, Ulrika och Ludvig vid tåget. Vi åt lunch, fikade och shoppade. Nelly fick födelsedagspresent i form av en bok med inbyggt piano och noter med bokstäver så hon vet vilken tangent hon ska trycka på. Sedan for de vidare mot Dalarna och vi tog bussen hem för fredagsmys med maränger och popcorn (som jag lyckades bränna). Dennis jobbade eftermiddag på larmcentralen.

Igår åkte vi hela familjen till IKEA och åt frukost innan vi shoppade loss där. Vi köpte en ny säng till barnen: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80123993/?query=KURA+V%C3%A4ndbar+s%C3%A4ng

Nelly ska sova överst. Inom kort kommer Hanna att sova på resårmadrass underst. Vi köpte även en ny hylla som ska stå vid fotändan av sängen: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20135300/

Sedan åkte Dennis till larmcentralen för eftermiddagspass. Jag och barnen var ute och lekte på eftermiddagen.

Idag fick jag ligga kvar i sängen en extra stund. När jag klivit upp så satte vi igång med att bygga ihop sängen. Vi var klara lagom till lunch och åkte då till Vedyxaskogen och grillade korv tillsammans med Helena, Andreas och Emilia. Dennis jobbade sedan eftermiddagspass på larmcentralen. Emilia kom hit och lekte medan jag byggde ihop nya hyllan. Nu sover Nelly i överslafen, får hoppas hon inte ramlar ner på golvet...


Kommentarer
Ulrika

Å vad roligt det var att träffa er! Vi saknar er redan!

Vilken tur att vi ses snart igen :)



Kram!

2012-03-07 @ 22:39:12
Ulrika

Oxh vilken mysig säng tjejer! Där kommer ni nog sova gott :)

Man kan nog hänga för ett täcke och få en mysig koja där under.

Kärlek till er båda

2012-03-07 @ 22:40:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0