Restaurang och dagsutflykt

Igår fick Dennis sovmorgon. Efter lunch åkte vi ut på ärenden. Vi köpte en trådlös router så att vi kan surfa på vår iPad hemma. Naturligtvis blev det lite krångel när det skulle installeras, men det löstes via deras kundsupport. På kvällen åt vi asiatisk buffé på Java tillsammans med Dennis morbror Tord, Agneta, Ida och Joakim. De bor i husvagn på camping här i Uppsala just nu. Dennis åkte sedan till larmcentralen för ett extra nattpass. I morse åkte jag och tjejerna buss till stationen och med tåg till Krylbo. Där fick vi lunch av min bror Magnus, Ulrika och Ludvig. Vi åkte buss med dem in till Avesta. Bussarna i Avesta kommun är numera gratis! Vi klev av vid kyrkan och promenerade på holmen och matade ankorna. De bjöd oss på fika på Jularbomuseet innan vi åkte buss tillbaka till Krylbo. Efter lite lek så gick tåget tillbaka till Uppsala där Dennis väntade efter att ha sovit hela dagen. Vi fick middagsgäster; Tord, Agneta, Ida och Jocke och vi lagade färsbiffar med färskpotatis och gräddsås. Sedan åkte Dennis till larmcentralen för ytterligare ett extra nattpass.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0