Skoshopping, sömnad, kryssning och bajs

I tisdags fick jag sovmorgon medan Dennis lämnade barnen på förskolan. Efter lunch skjutsade jag honom till tåget då han skulle på finlandskryssning med arbetskollegorna. Jag åkte sedan vidare till Coop för lite shopping. Hittade där skor till halva priset åt både mig och Nelly. Hanna fick nya strumpor och nya vantar (lär gå åt några denna säsong då hon hela tiden tar av sig dem). Jag köpte dessutom fina orkidéer till halva priset. När jag kom hem hann jag sy lite hål i våra kläder. Jag lyckas alltid få hål i sömmarna precis mellan benen på mina byxor... Och Nelly hade gjort hål på knäna i flera av sina leggins.

Sedan blev det gymnastiklektion. Denna dag fick Hanna, jag och Helena vara inne i omklädningsrummet och vänta då regnet bara öste ner. Efter middagen fick Hanna gå utan blöja en stund för att lufta rumpan. Och naturligtvis bajsar hon... på badrumsmattan... och denna gång var det för en gångs skull löst bajs... In med ungen i duschen! 

I onsdags lämnade jag barnen och tog bussen till jobbet för att arbeta 10.30-16. Nu har jag lämnat cykeln hemma för detta år, ska se till att ställa in den i förrådet istället. Jag tycker det är alldeles för kallt nu och jag vill inte cykla när det blir halt ute! Sent på kvällen kom Dennis hem från kryssningen, lite smått berusad...

I torsdags lämnade jag barnen tidigt och arbetade extrapass 8-13. Dennis fick sovmorgon efter hans nöjestripp. Vi möttes sedan på stan för en asiatisk lunch och presentshopping till kalas på söndag. Sedan hämtade vi barnen och Nelly lekte en stund hos Emilia. Dennis åkte på kvällen återigen ut på nöje. Eller inte enbart nöje kanske... Hans kompis/kollega har svår cancer och ska snart in på ny behandling. Tillsammans med arbetsgruppen gick de ut på restaurang för att äta middag tillsammans med honom. De hade även bokat in aktivitet på Bowlaget med nya simulatorn för bilracing och skjutbana. Nästa vecka är det min tur att roa mig... 


Mina nya skor 199 kr, får se hur länge de håller sig vita...




Nellys skor 149 kr




Orkidée till köket 75 kr + svart kruka




Orkidée till vardagsrummet 75 kr + vit kruka




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0