Fröbröd

Jag hittade recept på ett LCHF-bröd på www.56kilo.se


3 dl smakrik ost, t ex västerbotten (jag använde cheddar)
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
0,5 dl mandelmjöl
0,5 dl skalade sesamfrön (hade inga hemma, tog pumpakärnaor istället)
0,75 dl solrosfrön
0,25 dl hela linfrön

Blanda allt och bred ut på plåt. (Jag använde en liten plåt och tyckte inte att det täckte hela ytan så jag gjorde en tredjedels sats till och bredde ut.) Grädda 15 min på 225 grader. Låt svalna och skär upp i rutor (jag fick 12 rutor, ca 5x6 cm)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0