Biotopia

I morse hade jag veckans andra lediga dag. Men eftersom Dennis ska jobba nätter nu så gick jag upp med barnen på morgonen. Vi gjorde oss i ordning och tog bussen till tågstationen. Där mötte vi Cicci och hennes Tilda som kom från Stockholm på besök. Vi promenerade till Biotopia, ett biologiskt museum. Nelly somnade då ståendes på ståbrädan... Vi tittade på uppstoppade djur, åt matsäck (smörgåsar som Cicci hade med sig) och barnen fick måla på löv som trycktes mot papper. Hanna fick nöja sig med färgpennor.





Vi gick sedan utanför till lekparken i Vasaparken. Vi lekte och fikade innan det var dags att gå tillbaka till tåget och bussen. När vi kom hem hade Dennis vaknat till liv och dessutom hunnit med att dammsuga och svabba golv. Han åkte sedan till jobbet medan vi slappade i soffan.

Tyvärr så har vi nu kommit in i oktober så det är väl lika bra att man går i ide direkt..! September var väldigt regnig i början, men de senaste dagarna har varit fantastiskt soliga och härliga. Men nu är nog hösten här på riktigt då det ska bli regnigt och kallare.

Fina höstbilder:




Hanna ska gå balansgång, precis som Nelly brukar göra....






Nelly på sin nya balanscykel (inga pedaler, man springer och försöker parera med balansen)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0