Bad & kryssning

I onsdags fick Dennis sovmorgon eftersom han skulle jobba natt. Jag var ledig och myste med tjejerna på förmiddagen. Eller ja, inte precis hela tiden. De bråkar ganska mycket så det blir en hel del höjda röster. Bosse kom hit och åt lunch. På eftermiddagen åkte hela familjen till Fyrishov för lite badlek och fika. Dennis skjutsade sedan hem oss och åkte vidare till jobbet för nattpass.

Igår kom Dennis hem från jobbet och lämnade tjejerna på förskolan. Jag satte mig vid datorn för att ägna förmiddagen åt jobbsök. Jag letade på platsbanken och hann skicka in några ansökningar gällande ekonomijobb, får hålla några tummar. Efter lunch åkte jag till jobbet och arbetade 13-20.15. Det blev en promenad hem. Dennis och tjejerna var hemma på eftermiddagen och lekte med Adrian. Med posten kom en stor bunt kort som jag hade skickat in för framkallning, bland annat från sommarens bröllop.

I morse fick jag ligga kvar i sängen till kl 10. Dennis åkte då in till stan för att köpa en extern hårddisk så vi kan spara alla viktiga filer vi har på vår stationära dator. Den håller på att krascha så nu har han köpt nya datorprylar och den ska byggas om.

Kl 12 satte vi oss i bilen hela familjen och åkte mot Norrtälje. Där åt vi lunch på McDonald's innan vi åkte vidare mot Kapellskär. Vi klev på Viking Line Rosella och färdades till Mariehamn. Vi lekte i bollhav, köpte godis, köpte en flaska Bailey's Hazelnut, dansade och åt buffé. Kl 19.30 var vi tillbaka på fastlandet och tjejerna somnade i bilen hem.

Hanna har nu varit väldigt snorig i en vecka. Hon har hostat mycket de senaste nätterna. Även Nelly har hostat en del på nätterna, men är inte så snorig. De är dock pigga och utan feber i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0