Lekträff, vinkväll, bio & postorder

I lördags var det Dennis tur att få sovmorgon. Han åkte sedan hem till Andreas med vår dator för att göra de sista reparationerna på den. På eftermiddagen åkte jag och tjejerna till Knivsta för att hälsa på våra exgrannar Ellen, Klara och Irma. De köpte ett nyproducerat radhus och har nu bott där i en månad. Vi fick mellis och fika samt en efterlängtad lekstund. När vi kom hem igen så var lägenheten välbehövligt storstädad av Dennis. Jag åt middag och begav mig sedan över till grannen Helena för vinkväll. Tillsammans med Maria och Manuela drack vi vin och baileys, åt kex, ost och snacks, lyssnade på musik och tjattrade på deras inglasade altan.

I söndags fick jag ytterligare en sovmorgon på kort tid, vilken lyx. Efter lunch åkte vi till Olle och Camilla för att hjälpa dem med deras datorproblem. Jag övergav dem efter en stund och gick istället till italienska restaurangen Trattoria Commedia. Där mötte jag upp Petra och åt pasta med parmaskinka och karljohansvamp. Vi gick vidare till biografen och såg Niceville. Det är ett drama som handlar om svarta hushållerskor i USA på 60-talet. Den var 2 timmar och 26 minuter lång, men jag hade lätt kunnat sitta kvar en stund till. Den var mycket sevärd och jag rekommenderar den som filmval.

I måndags arbetade jag 8-16.30. Förskolan hade stängt för planering så Dennis hade tagit föräldraledigt. Han och barnen var till tåglekparken och lekte. Jag har från i måndags nytt schema på jobbet. Det är några få ändringar jämfört med det gamla schemat. Jag kommer nu att jobba 65% (istället för 57%).

Igår fick Dennis sova eftersom han skulle jobba natt. Jag lämnade barnen på förskolan och sedan satt jag vid datorn en stund. Jag gjorde i ordning ett nytt förskoleschema för november till februari. När Dennis vaknat åkte vi till Mariannes Grill för en kebablunch. Vi åkte vidare till Andreas och Anita för att hämta vår dator då allt var installerat och klart. Där blev vi bjudna på fika innan det var dags att hämta tjejerna. Dennis åkte lite senare till jobbet för ett nattpass.

Igår fick jag ett paket hemskickat från H&M. Jag hade beställt:

Svart klänning till mig själv. Jag har redan likadan puderrosa klänning som jag köpt i butik.
http://www.hm.com/se/product/92759?article=92759-C#article=92759-A

Lila kofta till Nelly.
http://www.hm.com/se/product/92054?article=92054-C#shopOrigin=QO

2-pack tröjor till Nelly. Rosa + rosa/grårandig.
http://www.hm.com/se/product/93508?article=93508-A#shopOrigin=QO


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0