Skatt

Idag har jag varit inne på Skatteverkets hemsida för att tjuvkika på deklarationen. Både jag och Dennis får pengar tillbaka. Vi betalar ca 38 000 kr i ränta varje år för bolånet. På deklarationen får man tillbaka en del av den räntan, tror det är ca 30%, vilket blir totalt 11 000 tillbaka till våra konton. Dessutom fick vi ett par tusenlappar ytterligare tillbaka som våra arbetsgivare och försäkringskassan dragit för mycket från oss.

En del av pengarna går in på semesterkontot. En del av pengarna måste jag använda i juni, då jag knappt får någon lön eller föräldrapenning i slutet av maj. Från jobbet får jag lönen månaden efter, det jag arbetar i maj får jag inte förrän i juni. Från försäkringskassan däremot får man pengarna snabbare. Det borde jag ju tänkt på i början av föräldraledigheten då jag fick "dubbel betalning" och sparat en del. Men det har jag ju råkat glömma bort... Och vart Dennis pengar försvinner är inte så svårt att gissa. En viss Mustang kanske...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0