Kinalunch

Hanna sover så oroligt på kvällarna. Hon vaknar många gånger, vi får springa fram och tillbaka till hennes säng för att söva om henne. Igår vaknade hon vid kl 22 och ville inte somna om. Jag lade henne bredvid mig, men denna gång hjälpte inte detta. Hon ville inte ligga ner utan satte sig upp hela tiden. Hon var inte ledsen eller så utan satt bara och stirrade på mig. Jag kunde inte slappna av för jag är rädd att hon börjar krypa mot fotändan av sängen, vi har ingen sänggavel där. Sidorna är inga problem, den ena sidan av sängen står mot väggen och på den andra sidan ligger jag i vägen. Hon somnade inte om förrän hon fick ligga ovanpå mig... kl 24... Hon vaknade igen vid kl 3 och var svår att söva om. Hon fick då en flaska (hon hade inte fått det sedan kl 19). Då gick det bättre och hon vaknade först 6.30 och sedan igen 7.15 när vi blev väckta av Nelly.

Idag har dennis jobbat dagpass. Nelly har mått bättre, temperaturen har legat kring 37,5 grader. Idag fick hon vara hemma, men imorgon hoppas jag hon kan gå på förskolan. Idag tog vi en busstur in till stan för att äta lunch på kinarestaurang. Min favoritrestaurang heter Dragon Palace, men tyvärr tar de 68 kr för barnbuffé (från 3 år). Det tycker jag är för dyrt då Nelly mest äter lite ris och en vårrulle. Jag protesterade genom att gå därifrån till en annan kinarestaurang, China Garden. De tog 45 kronor för barn och det kändes lite bättre. De har även en liten damm med fiskar och lugn musik. Maten är inte riktigt lika bra, men de hade istället räkchips som är Nellys favorit.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0