Kalas nr 3

I torsdags var Nelly på förskolan. Jag fick för första gången denna vecka möjlighet att vila på förmiddagen. Jag och Hanna sov i en och en halv timme. Sedan föreslog Dennis att vi skulle äta lunch på Fyrislundsrestaurangen, han var sugen på ärtsoppa och pannkaka. Medan Dennis och Hanna hämtade Nelly så åkte jag och handlade kalasvaror inför helgen. Sedan kom granntjejen Emilia hit och lekte, och Dennis åkte iväg till jobbet för ett nattpass.

I fredags morse skulle Dennis ha kommit hem från jobbet, men denna dag var han kursinstruktör på en ambulansutbildning, så han stannade på jobbet hela dagen. Vi tjejer tog bussen till öppna förskolan. När den stängde åkte vi ner på stan och lekte på biblioteket. Medan vi var på stan började snön falla, och fortsatte falla...

Idag fick jag äntligen en liten sovmorgon. När jag gick ut med vagnen på förmiddagen så var marken täckt av snö. Bläää. Kl 13 väntades gäster, så det blev en snabbmiddag från McDonalds Drive-in. Sedan var det dags för barnkalas. Jag hade egentligen inte tänkt att Nelly skulle ha något barnkalas, hon fyller ju bara tre år. Men hon har redan varit på tre av grannarnas barnkalas, så hon ville ju också ha kalas. Vi hade bjudit sex barn och deras föräldrar, så det var full rulle, hann inte ta några kort ens. Vi fikade och fiskade förstås i fiskdammen.

Efter två timmar var kalaset slut. Stefan och hans lilla Adrian stannade kvar. Barnen gick ut på gården. Där det annars brukar var ganska tomt var nu helt plötsligt tio barn och lekte. Solen sken och snön var borta från cykelbanan.

Stefan och Adrian stannade på middag. Deras Marie har precis slutat jobbet och kommit hit för att dricka vin med mig nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0