Årets klant!

I onsdags åkte jag till jobbet två timmar tidigare för att lära mig mer om månadsavslut i kassaredovisningen. Jag jobbade mitt pass 10.30-19.30 och promenerade sedan hem.

I torsdags fick Dennis sovmorgon medan jag och tjejerna åkte till IKEA för att äta frukost. Sedan packades tjejerna och väskorna in i bilen för att åka till Hedemora med Dennis. Jag pussade och kramade på dem och vinkade hejdå. Jag gick in och satte mig i soffan och efter ett par minuter kom jag på: Min mobil ligger på biltaket!!!

Jag ringde till Dennis och bad honom stanna omedelbart, men den låg inte kvar där jag lagt den. Han vände tillbaka för att leta, medan jag hoppade på cykeln. När jag mötte honom hade han hittat telefonen, men frontglaset var helt krossat...! När jag satte på den kom det bara ljud, men ingen bild. Det är bara till att köpa ny mobil... Tur att SIM-kortet satt kvar i alla fall så den informationen finns kvar. Jag har nu tagit fram min gamla mobil som helt plötsligt känns väldigt omodern, trots att det bara gått drygt tre månader sedan jag köpte ny. Jag frågar mig nu hur jag kunde vara så klantig att lägga telefonen på biltaket, när jag egentligen vet att man så gott som alltid glömmer bort det...

Efter den händelsen tog min energi slut. Jag sparkade i alla fall ut mig på en promenad in till stan, där jag provade klänningar och hyrde en film och köpte chips med dip. Jag tog bussen hem och tittade på Streetdance, som är en dansfilm. Jag gillar dansfilmer, speciellt slutet då dansfinalen kommer.

Nu måste jag iväg till tåget. Jag skriver snart mer om fredagens hemliga äventyr...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0