Tittut

Igår var Nelly på förskolan. Jag passade på att sova en stund på förmiddagen tillsammans med Hanna. På eftermiddagen åkte jag och Nelly till Coop för att handla. En sväng förbi City Gross blev det också. Med oss hem fick vi bland annat 1,8 kg fläskfilé och 3 kg nötfärs. Frysen är nu laddad.

På kvällen var Dennis hos en kompis och jag skulle lägga tjejerna för att sova. Det gick inte riktigt enligt planen. Hanna låg i sin spjälsäng och skrek och skrek. Jag gick in då och då och försökte lugna henne. Till slut lyfte jag upp henne några gånger, då klamrade hon sig fast runt min hals, la huvudet på min axel och blev avslappnad. När jag la ner henne blev det panikskrik på en gång. En timme och en kvart tog det innan hon somnade. Under den tiden skulle jag samtidigt lägga Nelly (hade ju tänkt att Hanna skulle somna innan jag la Nelly). Hon vill gärna att man ligger i hennes rum en stund, men jag var ju tvungen att springa mellan rummen då och då. Femtio minuter tog det innan Nelly somnat. Jag var helt förstörd. Livet är en berg- och- dalbana just nu. Vid minsta motgång tycker jag allt är jobbigt. Vid vissa ögonblick tycker jag däremot att allt är underbart, det svänger snabbt.

Även idag har jag och Hanna sovit en stund på förmiddagen. När Nelly kommit hem från förskolan så åkte hon och Dennis mot Hedemora. Jag har en Hanna-helg i Uppsala. Känner att jag orkar inte packa och resa (Hanna är inte alltid bekväm med att åka bil). Dennis och Nelly har varit hos Jimmie och badat bastu idag.

Istället gick vi en promenad till Gränby köpcentrum, 40 minuter tog det. Det var soligt och minus sju grader och Hanna sov i vagnen. Då kändes allt bra igen och energi kom tillbaka. Lite shopping är ju också terapi för själen... Jag fyndade lite på barnaffärerna.

Hanna har ätit lite sämre idag. Igår fick hon smaka pannkaka för första gången och det var populärt. Men idag har den rätten och även vällingen gått lite sämre. Jag gör många mål mat istället och försöker erbjuda henne ofta. Hon verkar hyfsat pigg ändå. Nu på kvällen satt vi i soffan och hon fick tag på ett reklamblad. Hon höll upp det framför mig och när hon tog bort det sa jag "tittut". Då skrattade hon högt och upprepade proceduren flera gånger. Varje gång tjöt hon av skratt. När jag la henne i sängen somnade hon på en gång!


Tröja till Nelly från Lindex, 80 kr



Jeanstights till Nelly från Name It , 100 kr för 2 st (eftersom jag hade 50%-kupong)



Jacka till Nelly från Kappahl, 140 kr (halva reapriset, ord pris 400 kr)



På Kvantun köpte jag mosad frukt till Hanna. Hon satt och sög på korken redan innan jag betalat den. Så när jag tog bort korken var det bara för mig att klämma lite på påsen så fick hon i sig frukten. Egentligen brukar jag inte köpa dessa produkter. Tycker 15 kr för 100 g mosad frukt är lite för mycket att betala. Men nu när hon matvägrar så passade det ju bra att ha till hands!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0