Checkar in

Fredagar brukar vi åka till öppna förskolan, men denna vecka var det stängt. Istället träffade vi Louise, Emma och Maja på IKEA där vi åt frukost och tog en liten shoppingtur. Inhandlat blev en ny kudde till min säng, tvättkorg till Dennis för att ha på jobbet och nya plasttallrikar till barnen (även Hanna äter numera från tallrik itsället för skål).

Efter lunch åkte jag och Nelly till Coop för storhandling. Förra gången jag handlade på Coop kunde jag använda min återbäring för att betala en del av summan. Med det nya systemet får man en större procentuell del tillbaka ju mer man handlar. 296 kr fick jag tillbaka på två månader. Under januari hade jag handlat för 4 700 kr (fick tillbaka 4% av summan) och under december var det någonstans kring 3 500 kr (fick tillbaka 3%). Sedan handlar jag ju även en del på City Gross (när de har riktigt bra erbjudanden), ICA Kvantum (när jag är i Gränby) eller ICA Supermarket när jag är på stan.

Sedan var det dags för mig att ha tjejkväll. Jag promenerade ner på stan för att träffa Petra. Vi åt middag på italienska Trattoria Commedia. Sedan blev det bio; Min låtsasfru. Romantisk komedi med Jennifer Aniston. Efter bion promenerade vi hem till Petra där jag checkade in i deras lägenhet. Hon var denna natt barn- och sambofri och erbjöd mig en sovplats i eget rum. Jag fick äntligen sova en natt utan barn! Ändå så vaknade jag några gånger, är väl så van att göra det. Och mitt halsonda finns fortfarande kvar på kvällar och nätter. Men det var skönt att slippa mata och kunna ligga kvar i sängen så länge jag ville.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0