Nickis

I tisdags jobbade jag extra, 8-14.30. Min chef har semester i två veckor så då får jag jobba mycket istället, bra med lite extra pengar. Dennis jobbade dagpass så jag fick skynda mig hem för att hämta barnen och åka på gymnastiklektion. Denna vecka var det dags att anmäla sig till nästa termins gymnastik, men Nelly meddelade mig att hon inte ville gå på gymnastik mer. Jag frågade om hon var säker på det eftersom hennes kompisar Emilia och Anna ska fortsätta, och hon svarade att hon ville sluta. Så det får bli som hon vill, får väl se om hon hinner ångra sig innan nästa omgång börjar.

I onsdags hade jag veckans enda lediga dag, även barnen var lediga. Dennis fick sovmorgon eftersom han skulle jobba natt, vi tjejer var hemma och tog det lugnt. Peder kom förbi på fika på förmiddagen. Efter lunchen hade vi så tråkigt så vi åkte hela familjen till Nickis äventyslek och lekte i en och en halv timme. När vi kom hem åkte Dennis till jobbet och Emilia kom hit och lekte. Hanna lyckades ta av sig sin blöja... tyvärr hade hon ju bajsat i den... så det var bara att kasta in henne i badet.

I torsdags jobbade jag 12-20.15. Innan jobbet hann jag iväg till Coop för att hämta paket, handla och köpa någon julklapp. Hann även förbi ett nytt gym som öppnat i närheten, Womens wellness. Men ett månadskort där kostar tydligen 600 kr(!) så det hoppar jag över. Men jag måste köpa träningskort någonstans snart, dags att börja röra på fläsket...

Hanna har sovit bättre nu i några dagar. Ingen hosta på nätterna och lite längre sovtid på morgonen än vanligt. Hoppas det håller i sig...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0