Träningskort

Igår var jag tillbaka på mitt ordinarie schema och jobbade 10.30-19.30. Innan det hade jag lämnat barnen på förskolan, medan Dennis fick sovmorgon. Med mig från jobbet fick jag en julklapp från våra chefer; två fina champangeglas och en bok om champange liggandes i en låda. Och när jag kom hem så hade jag fått mitt nya träningskort i brevlådan!

Idag var vi lediga hela familjen och jag fick sovmorgon. På eftermiddagen åkte vi ut till en "outletbutik" i Faringe 3,5 mil utanför Uppsala, den heter Thun's. Tyvärr så missade vi en avfart så vi åkte en mil för långt innan vi kom på misstaget och vände tillbaka. Vi kom fram kl 15.45 och tog en lite fika till mellis på deras café. Sen upptäckte vi att butiken stängde kl 16... Så vi hann inte ens gå in i butiken... Istället åkte vi tillbaka till Uppsala och gick en sväng på Cubus och Lindex där Nelly fick shoppa ett par strumpbyxor med Hello Kitty och en tröja med Mimmi.

När barnen lagt sig så åkte jag iväg till Kraftkällan för att använda mitt träningskort. Idag blev det löparbandet i 45 minuter. Det går att öka lutningen på bandet så att man går i uppförsbacke, det var jättejobbigt. Sedan körde jag lite intervaller med promenad, joggning och löpning. Konditionen är ju inte i topp så här i början... Jag höll igång i 45 minuter och lyckades bränna 357 kcal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0