Kristallen

I tisdags jobbade jag 10-18.30. Lite senare på kvällen kom resten av familjen hem från Hedemora med barnen sovandes i bilen.

I onsdags jobbade jag 8-16. Dennis lämnade barnen på förskolan, men inte på deras vanliga förskola. Istället skulle alla barn på Slavsta förskola istället gå på Kristallens förskola denna vecka. Den ligger ca 800 meter härifrån. Det fanns ingen av barnens ordinarie pedagoger på plats, men en del barn från deras avdelning och pedagoger från andra avdelningar som de kände igen. Det gick bra att lämna dem ändå, de var glada och vinkade till Dennis när han gick. Hanna fick här sova inomhus till skillnad mot utomhus i vanliga fall. Efter att han hämtat dem på eftermiddagen åkte dem in till stan för att handla lite på mitt jobb och ge mig skjuts hem.

Igår jobbade jag 8-15. Dennis jobbade dagpass så jag lämnade barnen kl 7 på Kristallen. När jag hämtat dem efter jobbet så gick vi hem i lätt regn och gjorde pärlplattor och halsband. På kvällen när de somnat åkte jag till gymmet. Denna dag kände jag mig inte riktigt pigg, men jag kämpade mig igenom 45 minuter på löparbandet med lite lägre intensitet än jag gjort föregående gånger.

I morse fick Dennis sovmorgon då han ska jobba natthelg. Jag packade för att efter lunch åka med barnen till Krylbo. Innan vi åkte skjutsade vi Dennis till garaget så han kan åka vespa till jobbet, det är ju inte direkt något vinterväder. När vi kom fram till Dalarna gjorde vi ett besök på ÖoB innan vi åkte till Krylbo. Jag tog tåget tillbaka till Uppsala och är nu helt ensam hemma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0