God jul

I fredags klev jag upp tidigt och lämnade barnen på förskolan kl 7. Jag skulle jobba 8-15. Kl 12.30 kom min chef och frågade om jag ville sluta tidigare eftersom vi var en extra i kassan, och det ville jag gärna! Jag åkte hem och Dennis hade då vaknat efter sitt nattpass, så jag hämtade barnen medan Dennis packade bilen. Vi åkte mot Hedemora och väl framme åt vi middag och hade fredagsmys.

På julafton hade jag sovmorgon. Barnen vaknade vid halv åtta och gick upp med Dennis och fick två julklappar vardera i sin julmössa (istället för julstrumpa). Nelly fick ballerinaskor och ballerinakjol. Hanna fick klänning med apa på av märket LipFish och bok om Pino. På förmiddagen badade tjejerna och jag tog sedan en promenad med Hanna när hon skulle sova. Kl 15 kom Jimmie, Karin, Joel och Klara och vi tittade på Kalle Anka. Kl 16 kom även Agneta, Tord, Ida och Joakim och det var dags att börja äta. Vi tog en liten paus från maten när tomten kom. Sedan fortsatte vi att äta hela kvällen; julmat, saffranspannacotta, kex och ostar...

På juldagen var det Dennis tur att få sovmorgon. Men vi väckte honom 10.30 när det var dags att börja bege sig mot ytterligare julfirande i Krylbo. Där åt vi julmat tillsammans med mamma, Mats, Marcus, Marie, Malin, Alex, Agnes och min farfar. Tomtn hade redan varit där och lämnat paketen som låg i en stor hög under granen. På kvällen åkte familjen tillbaka till Hedemora medan jag tog tåget tillbaka till Uppsala.

Idag har jag jobbat 9-17. Jag promenerade hem i 6 plusgrader och ett snöfritt Uppsala.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0