Dag 46

Idag åt jag en ordentligt frukost och sedan promenerade jag till BVC. Jag åkte sedan buss in till stan och köpte två lådor med sushi, som jag tog med hem, och åt upp den ena lådan. Till middag gjorde vi lasagnette. Köpte Kungsörnens lasagnette och blandade i en ugnsform tillsammans med en köttfärssås bestående av nötfärs, kryddor, vitlök, krossade tomater, vatten, mjölk och buljong. Mager riven ost ovanpå och in i ugnen 45 minuter. Till lasagnette brukar jag göra en morotssallad av rivna morötter, olja, vinäger, flytande honung och svartpeppar. Den är väl inte så nyttig, men mycket god till denna rätt.
Frukost 8 p: Filmjölksbröd, ägg, kaviar
Lunch 8 p: 9 bitar sushi
Mellanmål 2 p: 2 finn crisp, skrattande kon light
Middag 19 p: Lasagnette, morotssallad
Mellanmål 3 p: 20 g mörk choklad
Motion -2 p: Promenad 20 min


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0