Dag 36

Frukosten jag äter kan smaka lite syrligt eftersom jag inte har socker på bären. Istället kan man ta en matsked koncentrerad saft i skålen. Om man väljer sockerfri saft blir pointsen 0 p.
Ja, jag köpte ju 600 g chips igår och åt pyttelite (Dennis åt också lite). Så nu sitter jag här med en massa chips i skåpet. Är det någon som vill ha? Jag kan kasta över dem till dig! Förutom den mängd som jag åt idag...
När Nelly kom hem idag så hade hon och farmor bakat morotskaka, och en sådan mumsig sak måste man ju smaka en bit av.
Jag och Hanna var på stan och jag var riktigt sugen på sushi. Vi åt på en buffé och förutom sushi så åt jag endast lite ris och kyckling med jordnötssås.
Till middag gjorde jag för första gången quesadillas. Det gick jättesnabbt och var enkelt att göra. Man tar två tortillabröd och lägger ost och något mer mellan dem. Stek i torr panna 1,5 min på varje sida och skär upp dem i "tårtbitar". Jag gjorde två stycken med mozzarella och soltorkade tomater, och två stycken med majs och mager riven ost. Alla vi tre gillade dem.
Med tanke på all choklad och chips denna helg så tvingade jag ut mig själv på promenad. Jag gick fram och tillbaka till stan. September är en härlig månad tycker jag. Det är fortfarande hyfsat varmt (hade dock tagit fram halsduk) och färgerna strålar på träden. Måste passa på att promenera nu, snart är det höstdagjämning. När det blir gråare och tristare väder ute så ska jag köra igång med wii-träning istället.
Frukost 6 p: Samma som igår
Lunch 13 p: 9 bitar sushi, lite ris, lite kyckling i jordnötssås
Middag 15 p: Quesadillas med mozzarella, soltorkad tomat, majs, riven ost, salsa, turkisk yoghurt
Mellanmål 11 p: Chips, sockerkaka
Motion -8 p: Promenad 90 min


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0