Dag 23

Idag var jag så sugen på sushi till lunch. Jag och tjejerna åt av en asiatisk buffé så att nelly kunde äta ris, nudlar och vårrullar också.
Till middag gjorde jag fyllda lövbiffar. Jag har funderat på att minska på kolhydraterna när det finns möjlighet. Det är nog lättare att hålla sig mätt och borta från småätandet om man äter mycket protein istället. Då proteinrika livsmedel oftast ger färre points än kolhydratrika kan man istället lägga till mer fett, såsom ost, bacon eller dressing.
Lövbiffarna fyllde jag med mozzarella (några med fetaost istället) och soltorkade tomater. Jag rullade ihop dem och brynte dem runt om. Jag hällde i vin, vatten och buljong och det fick puttra 5 minuter. Plockade upp dem och tillsatte maizena, lite smör och knaperstekt bacon.
Frukost 7 p: Filmjölksbröd, ägg, kaviar
Lunch 15 p: 9 bitar sushi, lite ris, lite nudlar, sötsur sås, en friterad räka, en minivårrulle
Middag 15 p: En och en halv fylld lövbiff, liiiite klyftpotatis, rödvinssås med bacon


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0